PORADNIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
KOMU POMAGAMY?
- Dzieciom od lat 3
- Młodzieży od 11 r.ż. do ukończenia szkoły średniej
- Rodzicom dzieci w każdym wieku
W JAKICH SPRAWACH POMAGAMY?
Rodzicom
- wyzwania rodzicielskie
- problemy wychowawcze
- ocena rozwoju psychologicznego dziecka
- formułowanie zaleceń do szkoły związanych z tzw. specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)
- konsultacje okołorozwodowe
Młodzieży
- problemy w relacjach z rówieśnikami i rodzicami
- kryzysy tożsamości
- problemy z samooceną
- problemy w nauce
- nadmierny stres
- problemy w podejmowaniu decyzji
- samookaleczanie
- nieśmiałość
- lęki, fobie
- problemy z samokontrolą i samoorganizacją
- zaburzenia odżywiania
- zaburzenia depresyjne
- zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
- problemy adaptacyjne
Dzieciom
- problemy adaptacyjne
- lęki, w tym fobie
- trudności przed/szkolne
- trudności społeczne
- nieharmonijny rozwój
- zaburzenia rozwoju ze spektrum autyzmu
- problemy z zachowaniem (konfliktowość /impulsywność vs. wycofanie/unikanie relacji)
- problemy z samooceną
- wynikające z obaw trudności w wyrażaniu własnych spostrzeżeń, odczuć, potrzeb
Rodzinom
- rozwiązywanie problemów w komunikacji
- uzgadnianie efektywnych zasad współpracy
- poprawa wspólnych relacji
CO OFERUJEMY?
- Diagnostykę psychologiczną
- Psychoterapię indywidualną i rodzinną
- Sesje wsparcia
- Sporządzanie opinii psychologicznych dotyczących potrzebnych dziecku dostosowań edukacyjnych
- Ekspertyzy opinii psychologicznych w sprawach o podział opieki nad dziećmi
- Warsztaty i treningi
Konsultacje diagnostyczne to kilka (min. 3) spotkania:
- Pojedyncze spotkanie trwa zazwyczaj 50 min.
- Spotkanie z użyciem testów psychologicznych trwa zazwyczaj 1,5 godziny.
Pierwsze spotkanie – to rozmowa WYŁĄCZNIE z rodzicami na temat oczekiwań wobec psychologa i funkcjonowania dziecka. Na koniec tego spotkania psycholog zarekomenduje dalsze kroki.
Drugie spotkanie – to najczęściej spotkanie z dzieckiem, prowadzone (zależnie od wieku dziecka) w formie rozmowy lub zabawy. Na to spotkanie rodzic często proszony jest o przyniesienie ustalonej wcześniej z psychologiem dokumentacji, lub/i wypełnienie przekazanych przez psychologa kwestionariuszy.
Trzecie spotkanie – to albo kolejna sesja diagnostyczna z dzieckiem (często z użyciem standardowych narzędzi diagnostycznych – tzw. testów psychologicznych), albo sesja poświęcona przedstawieniu Państwu i Państwa dziecku informacji zwrotnych na temat:
- natury problemów dziecka i konsekwencji, jakie mogą dla dziecka i Państwa z tego wynikać,
- form pomocy, które możemy zarekomendować z punktu widzenia współczesnej wiedzy dotyczącej skuteczności różnych interwencji psychologicznych (w uzasadnionych przypadkach diagnosta może również skierować Państwa na konsultację z lekarzem, np.: neurologiem, endokrynologiem, psychiatrą, okulistą, laryngologiem).
Jeśli zdecydują się Państwo na przyjęcie oferty pomocy psychologicznej w Poradni Preludium, zostaną Państwo umówieni na uzgodnione spotkania ze specjalistą.Wprzypadku wystawiania dokumentów – ich opracowanie wymaga wcześniejszego odbycia konsultacji:
- przy opinii o dostosowaniach do SPE – min. jedna konsultacja z rodzicami, od jednego do kilku spotkań diagnostycznych z dzieckiem, ewentualnie dodatkowo obserwacja w szkole/przedszkolu oraz sesja uzgadniająca zakres i treść opinii;
- w przypadku ekspertyz – minimum jedna konsultacja dotycząca okoliczności sporządzenia/otrzymania dokumentu, który ma być przedmiotem ekspertyzy, oraz jedno spotkanie poświęcone omówieniu treści zawartych w ekspertyzie.
JAK UDZIELAMY POMOCY?
Najczęściej rozpoczynamy od konsultacji diagnostycznych. W tym czasie:
– Rozpoznajemy naturę problemu – co się dzieje?
– Poszukujemy przyczyn problemów – skąd to się bierze?
– Rozważamy możliwe konsekwencje – co może wystąpić w przyszłości?
– Opracowujemy strategie pomocy – co i jak można zrobić oraz jakich efektów można się spodziewać?
JAK PRACUJEMY?
Pracujemy z osobami dorosłymi, dziećmi i młodzieżą. Oferowana przez nas pomoc poprzedzona jest konsultacjami diagnostycznymi, których celem jest sformułowanie takiej oferty pomocy, która jest – w świetle współczesnej wiedzy naukowej – jak najlepiej dopasowana do uwarunkowań (zewnętrznych i osobistych) oraz oczekiwań Klienta. W rezultacie proponujemy określone formy pomocy w naszej poradni lub/i kierujemy do innego ośrodka/specjalisty (każdorazowo staramy się wskazać miejsce, w którym Klient może uzyskać możliwie najbardziej adekwatne …